Cartes Comercials

Concepte:
És una comunicació que té caràcter documental i utilitzen les empreses per posar-se en contacte amb els clients, proveïdors, entitats, etc. Té importància ja que contribueix a crear una imatge de l'empresa i ajuda a coordinar activitats comercials. Es realitzen cartes per oferir productes, notificar promocions, realitzar comandes, sol · licituds, demandes de pagaments, presentació de persones, etc.

Tipus:

- Carta de comanda
-Carta d'acceptació de comanda
-Carta de denegació de comanda
-Carta de modificació de comanda
-Carta d'anul·lació de comanda
-Carta d'enviament de documentació o mercaderies
-Carta d'enviament de factura
-Carta de comunicació de pagament
-Carta de reclamació de pagament
-Carta de reclamació de mercaderies o comanda incompleta
-Carta d'ofertes
-Carta de declinació d'ofertes
-Carta de presentació d'una empresa
-Carta de presentació d'un producte o servei






CARTA DE COMANDA


Enunciat:

L'empresa PAPERASSA, SA escriu a Material d'oficina SL una carta de comanda sol·licitant productes.







ACCEPTACIÓ DE LA COMANDA:


Enunciat:

COMERCIAL BARNA, S.L esciu a FUSTERIA, S.A, per comunicar-li que accepta la coamanda. Data: 17/06/2014.



CARTA D'ACCEPTACIÓ DE COMANDA




COMERCIAL BARNA S.L
C/ Vilanova, 2345
02558 BARCELONA
CIF: B-85425754
938546854
comercialbarnasl@gmail.com
www.comercialbarna.com



FUSTERIA S.A


C/ Major, 34
08439 Tarragona
CIF: A-86542542
Barcelona, 17 de juny del 2014

Assumpte: Carta d'acceptació de comanda.


Distingits senyors,

Ens plau haver rebut la vostra comanda del dia 15 de juny del 2014, amb la qual estem conformes en tot.
Atendrem la comanda en un termini d'uns 10 dies, i us la farem arribar amb l'empres de transports SEUR.

Us agraïm la confiança.

Atentament,











Albert García López,
Cap de vendes.







CARTA DE DENEGACIÓ DE LA COMANDA

EXEMPLE: COMERCIAL BARNA S.L, escriu a FUSTERIA S.A, per comunicar-li que denega la comanda emesa el dia 15 de juny del 2014. Emes el 30 de juny del 2014.



CARTA DE DENEGACIÓ DE LA COMANDA


COMERCIAL BARNA S.L
C/ Vilanova, 2345
02558 BARCELONA
CIF: B-85425754
938546854
comercialbarnasl@gmail.com
www.comercialbarna.com



FUSTERIA S.A
C/ Major, 34
08439 Tarragona


CIF: A-86542542

Barcelona, 30 de juny del 2014

Assumpte: Carta de denegació de la comanda.

Senyors,
Acusem rebut la vostra comanda núm. 243, de data 15 de juny del 2014, en que sol·licitàveu diversos articles del catàleg de novetats de la temporada.

Els hem de comunicar la impossibilitat de servir-vos els articles sol·licitats en el termini indicat, ja que no disposem d'existències dels models sol·licitats al magatzem. De tota manera, d'aquí a deu dies rebrem unitats del nostre proveïdor, de forma que aleshores sí que podríem atendre la vostre comanda.

Quedem a l'espera de notícies vostres, esperem que aquest contra temps no afecti a les nostres relacions comercials i us agrairíem que ens tinguessin en compte per a futures compres.



Atentament,









Albert García López,
Cap de vendes.



CARTA MODIFICACIÓ DE LA COMANDA



EXEMPLE: COMERCIAL BARNA S.L, escriu a FUSTERIA, S.A per comunicar-li que modifica la comanda en els següents termes:


  • El lloc de lliurament serà al domicili del venedor i la forma de pagament serà ajornada mitjançant pagaré.
  • La resta de condicions es mantenen igual.
Data: 2 de juliol del 2014


CARTA DE MODIFICACIÓ DE LA COMANDA




COMERCIAL BARNA S.L
C/ Vilanova, 2345
02558 BARCELONA
CIF: B-85425754
938546854
comercialbarnasl@gmail.com
www.comercialbarna.com




FUSTERIA S.A
C/ Major, 34
08439 Tarragona


CIF: A-86542542

Barcelona, 2 de juliol del 2014
Assumpte: Carta de modificació de la comanda.


Benvolguts senyors,
Us remetem aquesta carta per comunicar-vos algunes modificacions necessàries a les condicions de la comanda de data 15 de juny del 2014. Els canvis que us volem transmetre són:
  • El lloc de lliurament serà al domicili del venedor i la forma de pagament serà ajornada mitjançant pagaré.
La resta de condicions de la comanda es mantenen sense cap modificació.

A l'espera de notícies vostres.



Atentament,








Albert García López,
Cap de vendes.

CARTA ANUL·LACIÓ DE LA COMANDA
Exemple:  SOL SA escriu a LLUNA SL per anular la comanda


Sr. Javier GARCIA SANCHEZ
Avenida Príncipe Felipe 64
45600 Talavera de la Reina
TOLEDO
SOL. SA

Sr. Francisco MURILLO
Calle Príncipe 44
45004 TOLEDO
Talavera de la Reina, el 17 de febrero de 2014
Referencias: Pedido nº 1
LLUNA SL


Asunto: ANULACIÓN DE UN PEDIDO
Señor MURILLO:
Hace dos dias que solicité mi pedido, el cual, tenía que ser entregado en cuatro dias.
Sin embargo, por problemas con mi entidad bancaria y concretamente, con mis tarjetas de crédito que han quedado
inabilitadas temporalmente por un problema informático, me veo obligado a anular el pedido.
Lamento sinceramente la anulación de dicho pedido, y espero en adelante poder realizar nuevas compras en su
establecimiento.

Javier GARCIA SANCHEZ
Cap de compres






CARTA ENVIAMENT DE MERCADERIES O DOCUMENTACIÓ

EXEMPLE: AGENDES, SA escriu a REGALS D'EMPRESA, SL comunican-li que accepta la comanda i com li enviara les mercaderies.



AGENDES, SA

Alt, 23
43202 Reus
977151515
comercial@agendes.es
                                                                                                 REGALS D'EMPRESA, SL
                                                                                                      A/Noemí Mira
                                                                                                      Baix, 980
                                                                                                      08028 Barcelona
Assumpte: Enviament comanda
30 de juny del 2014, Reus

Benvolguda senyora Mira.


 Ens referim a la seva comanda núm. 201 del dia 10 de juny del 2014, i poso en coneixement seu que hem acceptat les condicions estipulades per vostè i que la mercaderia es factuarà a través de l'agència de transports "Mec Exprés" el 12 de juliol del mes vinent.


Esperem seguir veient-nos afavorits amb les seves comandes i la saludem atentament.



AGENDES, SA

Ignasi Casal
Cap de vendes



CARTA ENVIAMENT DE LA FACTURA.


AGENDES, SA

Ignasi Casal
Cap de vendes
                                                                                         REGALS D'EMPRESA, SL
                                                                                                      A/Noemí Mira
                                                                                                      Baix, 980
                                                                                                      08028 Barcelona


Assumpte: Enviament de factura
Data: 1 de maig de 2014

Benvolguts senyors,

Adjuntem la factura núm,45 corresponent a la seva comanda núm,21 del mes passat, l'import de la qual puja a 1.345€. (IVA no inclós)
Els recordem que el seu pagament s'haurà de fer mitjançant xec al Banc de la Caixa, CCC: 5238 9387 7629 8374 8473.

Us agraïm la confiança,
AGENDES SA                            
Ignasi Casal 
Gerent








Carta de reclamació de pagament

Concepte:

És la carta que escriu el venedor, comunicant al comprador que no han pagat la factura i la tenen que pagar.
Exemple:



AGENDES, SA

c/ Miro Lopail 55
938719066
08530 La Garriga
                                                                                         REGALS D'EMPRESA, SL
                                                                                                      A/Noemí Mira 55
                                                                                                      Baix, 980
                                                                                                      08028 Barcelona
Assumpte: Reclamació d'impagats.
Data: 1 de març de 2014

Distingits senyors,

Hem rebut la devolució del nostre xec, el valor nominal del qual és de 3596,35€.

Suposem que aquesta devolució ha estat motivada per causes alienes a la vostra voluntat.

Aquest impagat ha produït despeses de devolució de 70,00€, segons el qu indica la fotocòpia bancària que us adjuntem.



Us demanem que us poseu en contacte amb nosaltres per buscar una solució el més aviat possible.

Ignasi Casal

Gerent
Agendes SA



22.Carta de reclamació de mercaderies o comanda incompleta


Concepte:

És la carta que escriu el comprador al venedor per reclamar alguna cosa que falta, o esta incorrecte en la comanda.

Exemple



AGENDES, SA
c/ Miro Lopail 55
938719066
08530 La Garriga
                                                                                         REGALS D'EMPRESA, SL
                                                                                                      A/Noemí Mira
                                                                                                      Baix, 980
                                                                                                      08028 Barcelona






Assumpte: Reclamació de comanda
Data: 25 de febrer de 2014

Distingits senyors,

Avui mateix hem rebut la comanda núm.102 i hem observat que falta un paquet dels tres que havíem solicitat.

Probablement la causa deu haver estat un error del vostre departament de magatzem, per la qual cosa us preguem que realitzeu les gestions pertinents per solucionar el problema.

Esperem notícies vostres.



Atentament,


Ignasi Casal

Gerent
Agendes SA




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada